Na ongeveer zes jaar bloggen is mijn hobby een mini bedrijfje geworden. Het lijkt makkelijk, maar het is niet altijd evident om orde te houden in de chaos: producten die getest moeten worden in een bepaalde volgorde, mailing systeem dat ik dagelijks moet doorploeteren, afspraken die ik moet plannen, lesvoorbereidingen... Mogelijk hebben enkele van jullie hetzelfde probleem en kunnen we samen het bos door de bomen niet meer zien? Gelukkig zijn er een hoop kantoorartikelen die daarbij kunnen helpen.


Mappen met vakjes
Bij het krijgen van losse papieren klasseer ik ze meteen volgens onderwerp. Zo vind ik snel de juiste informatie terug als ik die nodig heb. 

Markeerstiften
Als echte markeerfreak kon deze  niet ontbreken. Ik heb één agenda om alle afspraken in te noteren, dus zowel persoonlijke als zakelijke dingen staan erin genoteerd. Om in één oogopslag te zien welke afspraak komt, gebruik ik verschillende kleurencodes: geel/werk, groen/persoonlijk en roze/blog.

To do lijsten
Gezien ik veel moet doen en aan alles moet denken, schrijf ik alles meteen op. Dat zorgt voor rust en dan weet ik precies wat er nog te wachten staat. Het zorgt er intussen ook voor dat ik gerichter kan plannen en als beloning doet het goed om een taakje af te vinken.

Visitekaartjes
Connecties leggen kan makkelijk met een visitekaartje. Zo heeft de tegenpartij meteen je gegevens en kom je erg professioneel over in plaats van de boel neer te pennen op een verfrommeld briefje. Bespaart ook nog eens tijd.

Welke kantoorartikelen houden orde in jouw chaos?